۱۳۹۰ دی ۲۲, پنجشنبه

سن دقیق جهان از زبان جنتی + گلایه ایشان از نسبت دادن اعداد نجومی به سنشان!

آقای جنتی می گویند که فاصله خداوند با کره زمین ۱۴۹.۸۵ میلیارد کیلومتر است یعنی اگر شما کل جهان را به مشابه یک کره در نظر بگیرید و همینطور که گفتم فاصله آخرین نقطه ان را از زمین ۱۴۹.۸۵ میلیارد کیلومتر در نظر بگیرید پس با یک حساب سر انگشتی معلوم میشود که یک روز خداوند برابر ۱۴۴۰ سال قمری ما است و همانطور که شما هم می دانید و خود خداوند هم گفته اند ایشان تمام عالم را در ۶ روز خلق کرده اند و این یعنی اینکه ۱۴۴۰*۶=۸۶۴۰ سال قمری !
یعنی کل اتفاقات عالم فقط در ۸۶۴۰ سال قمری اتفاق می افتد و نه بیشتر! پس من چطور میتوانم که چند میلیون سال سن داشته باشم!!!.
و دلیل اینکه بعضی دانشمندان سن جهان را بیشتر از آنچه که هست عنوان میکنند. بخاطر نگاه تک بعدی انها به "زمان " است . در حالی که "زمان " یک کمیت دو بعدی است که یک بعد ان سن حقیقی و بعد دیگر ان حافظه جهانی(Universal memory) است که دانشمندان این دو مقوله را باهم قاطی میکنند که باعث براوردهای اشتباه در تخمین سن واقعی جهان میشود .
آقای جنتی در باره کهکشانهای زیادی که در دنیا کشف شده هم میگوید:" آنها مربوط به حافظه جهانی هستند و هیچ وقت به دست انسانها فتح نخواهند شد  والا بنده با این سنی که دارم تا بحال اینکار را کرده بودم ".
به هر حال آقای جنتی این نمودار پایین را هم جهت اطلاع بیشتر اینجا ترسیم کردند تا شاید کمی از انتقادات فزاینده ای که بر علیه سن ایشان وجود دارد را کاهش دهند.


هیچ نظری موجود نیست: