۱۳۹۰ آذر ۲, چهارشنبه

یک آیت الله چه جوری کار میکند؟

شاید  برای  خیلی ها  این سوال  پیش  آماده  باشد  که  چرا  دیدگاه های  علمای  دینی  مخصوصا  آیت  الله  های  ساخت  داخل  با  دیدگاه های  اکثریت  جامعه  همخوانی  ندارد  و  گاها  نظرات  آنها  چنان  با  مردم  کوچه  و  بازار متفاوت  است که موجب  برخوردهایی هم بین طرفداران دو طیف هم میشود .  براستی چرا ؟؟؟
برای پاسخ به این سوال ابتدا باید از طرز کار یک آیت الله سر در آورده و در صورت امکان نوشته های او را که مهمترین رد پای بجای مانده از اعمال و رفتار وی میباشد را مطا لعه نمایید .

برای مثال یک آیت الله صفر کیلومتر هر روز دورو بر ساعت ۴ صبح از خواب بیدار میشود و یک سری اعمالی را که به نماز صبح منتهی میشود را انجام و با خواندن نماز صبح آنها را  قبل از سوختگیری  (صبحانه ) تمام میکند و بعد از صبحانه هم یک سری کارهایی که شامل تربیت بی تربیت ها (طلبه ها ) و دیدارهای کاری و غیر کاری ، نماز ظهر و ناهار و تا آخر .....

و اما مهمترین کار و چیزی که به ماها هم مربوط و نامربوط میشود تصمیماتی (فتواها )  است که آنها میگیرند .

برای پاسخ به این قسمت ابتدا ما باید دلیل اختراع یک آیت الله را بدانیم . یک آیت الله یا یک مفسر دینی کسی است که در رشته خود که همانا دین باشد استاد است و دلیل وجود او هم چیزی جز دفاع از دین در برابر مخالفان ان نیست ، که همانطور که تقریبا اکثریت ما میدانیم  بزرگترین  و معروفترین دشمن انها شیطان و یا وسوسه های  شیطانی است. و مهمترین قسمت کار یک ایت الله هم تشخیص درست بین توطعه های شیطانی و طرح های ارایه شده بوسیله  انسانها میباشد و هر جا که یک آیت الله شک کند که طرح داده شده یک طرح انسانی است و یا شیطانی ، ریسک نکرده و سریعا با ان مخالفت میکند تا مشکلی پیش نیاید و چون توضیح چنین روش غیر معقول برای همه آسان نیست ، آنها فقط به گفتن اینکه "مخالف شرع ا ست  " بسنده کرده و کار را تمام شده میدانند . 

برای نمونه یکی از مشکلات موجود در کشور ما عدم حضور بانوان محترم در ورزشگاهها  برای تماشای فوتبال میباشد که در اینجا این آیت الله های داستان ما همیشه با ان مخالفت میکنند و دلیلش هم ان است که آنها فکر میکنند که این یکی از طرح های شیطان برای زمینه سازی توطعه های بعدی است که قرار است در اینده اتفاق بیفتند .  و چون از چند و چون ان دقیقا مطلعه نیستند  با ان مخالفت می کنند و الا اگر یکی از میان خودشان این طرح را پیشنهاد داده بود با ان هیچ مشکلی نداشنتد ............
اری ، کار یک ایت الله شطرنج بازی با شیطان است و بس . البته اگر خودش شیطان نشود.

هیچ نظری موجود نیست: