۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

مغولستان خواستار مبادله عقاب مغولی با یک قلاده جنتی ایرانی شد.

 ‫از انجا که کشور مغولستان با داشتن اب و هوایی نه چندان مطلوب برای زیست جانداران و انسانها، دچار رشد منفی در تعداد موجودات سرزمینش شده است و هر ساله جمعیت ان نیز با مهاجرت و مرگ و میر طبیعی از بین می روند، لذا مسئولین کشور مغولسان بر ان شده اند تا گونه هایی از نژادهای مقاوم و طویل العمر را از سراسر جهان به مغولستان برده و حیات را در ان سرزمین کهن حفظ نمایند.
از ان رو گروهی به سرپرستی دکتر اولامپان از مرکز تحقیقات ملی مغولستان تشکیل شد تا گونه های مورد نظر را از کشورهای مختلف با هماهنگی مسئولان مربوطه به مغولستان انتقال دهند. گونه های زیادی مورد ازمایش قرار گرفت که از ان میان در مرحله نخست، سگ لیبیایی با بیش از چهل سال پارس کردن بدون وقفه، و جنتی ایرانی با عمر نامحدود که میتواند در مقابل بمب اتمی دوام بیاورد و حتی بعد از روز قیامت نیز به سر کار خود در شورای نگهبان برود انتخاب شدند. دکتر اولامپان که با خوشحالی تمام با خبرنگاران سخن می گفت، کشف جنتی ایرانی را یک موفقیت بزرگ در حفظ سرزمین مادریش خواند و افزود :«با اینکه می دانم شرایط دولت ایران برای انتقال خیلی سخت گیرانه خواهد بود ولی ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این فرصت را از دست ندهیم. و ما برای قدردانی ناچیز می خواهیم یکی از عقابهای خودمان را به صورت نمادین به ایرانیان تقدیم کنیم» .
‫به گزارش خبرنگار ما ، تا بحال مقامات ایرانی هیچ پاسخی به این درخواست ندادند. ولی بنظر میرسد که این یک فرصت تاریخی برای جنتی است که بعد سقوط رژیم اخوندی، جایی برای مخفی شدن دارد.
‫گفتنی است سالها پیش روسیه نیز علاقه مندی خود را جهت مبادله یک مدل روسی با جنتی اعلام کرده بود که به علت عدم استعمال مدل در ایران، با ان درخواست موافقت نشد. مقام معظم رهبری در یک مجلس خصوصی گفته بودند که «احمد برای من از یازده تا مدل با ارزشتر است » و حاضران هم با گفتن تکبیر تاییدش کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: