۱۳۸۹ اسفند ۱۰, سه‌شنبه

‫خامنه ای و سیاست شیر سماوری

همانطور که خیلی از ما می دانیم در فوتبال ایران روشی منحصر بفرد و کارا برای جذب و دفع مسئولین فوتبالی و همچنین تغییر نتایج بازیها، وجود دارد که در ان با استفاده از اهرمی بنام تماشاچیان یا همان به اصطلاح طرفداران تیمها ، با هدایت و خط دهی لیدرهای تشویق و شعار ساز تیمها، تماشاگران را بر علیه مدیران، مربیان و حتی داوران و مسئولین برگزاری مسابقات می شورانند و نتایج بازیها را تغییرو افراد مورد نظر خود را عزل و نصب می کنند. و بر همگان روشن است که عامل تغییر تصمیمات داوری که نتیجه بازی را رقم میزند، نتنها افرادی صاحب نام و صاحب منصب، بلکه قطعه فلزی کوچکی بنام شیر سماور است که داور بیچاره را در تصمیمات دشوار کمک می کند.
‫و صد البته همه ما می دانیم که این سیاستی است برای دور زدن قانون و فرار از مسئولیت که در ان مدیران باشگاها و افراد ذی نفع از این روش (سیاست شیرسماوری) استفاده می کنند.
‫حالا به علت کارا بودن این روش در میادین ورزشی، سید علی خامنه ای و افراطیون جمهوری اسلامی از ان در جامعه نیز استفاده می کنند. منتها بجای تماشاچیان و لیدر ها، افرادی مسوم به لباس شخصی و حزب الله بازیگران سیاست شیر سماوری هستند که به اصطلاح مردم ایران نیز خوانده می شوند. و حالا کیست که نداند مسئولان بی عرضه ایران که بویی از قانون قانون گرایی نبرده اند، این کارها را برای فرار از مسئولیت و واقعیتهای جامعه برای توجیه افکار عمومی به حساب مردمی می گزارند که روحشان نیز از این کثافت کاریها خبر ندارد و برایشان هم زیاد مهم نیستت که حالا کی، چی گفت و چه کرد .....
‫ولی باید پذیرفت که این سیاست انطوری که خامنه ای به ان ایمان دارد کارا نیست. بالاخره افرادی پیدا می شوند که پته انها را به بریزند و ان به اصطلاح مردم خود جوش را به دادگاه بکشانند همانطوری که در فوتبال می شود.

هیچ نظری موجود نیست: