۱۳۹۰ مرداد ۱۱, سه‌شنبه

نظر آیت الله کهن (جنتی) درباره فرق دیه مرد و زن

از آنجا که آیت الله جنتی اطلاعات نسبتا فراوانی درباره احکام مربوط به حد و انتگرال و دیه دارند و بنا به موقعیت شغلیشان . نظرات جالبی هم درباره معادلات  دیفرانسیل با مشتقات آخوندی میدهند از این جهت از طرف رسانه ها استقبال خوبی از نظراتشان میشود . برای همین خبرنگار آخوند نامه نیز نظر ایشان را درباره فرق بین دیه زن و مرد پرسیده که با توجه به سابقه ی طولانی ایشان در این کره خاکی میتواند مشکلگشای خیلی از دغدغه های کنونی بشریت باشد .

خبرنگار آخوند : به عنوان اولین و مهمترین سوال -چرا دیه زن نصف دیه مرد است ؟

جنتی : " برای پاسخ به این سوال باید بگویم که از ابتدا اصلا اینطور نبود . در ان زمان ها اصلا زن ها دیه نداشتند و برای همین من معمولا به دوستان میگیم که این زنها باید ناشکر نباشند و باید قدر این نیمه حقوق هایشان را بدانند. یادم هاست اولین قتلی که رخ داد همان قضیه پسران مرحوم آدم بودند . واقعییت ان است که در ان ماجرا خود خدا هم مانده بود که چکار کند چون این چیزی بود که در فرمولهای آفرینش هم پیشبینی نشده بود . "

خبرنگار آخوند : پس ان ماجرا را چطور حل کردید ؟

جنتی : خدا به من گفت تو بالاخره بزرگ ما هستی خودت یک کاری بکن .و من هم گفتم قصاص . و بعد از ان این را قانون کردیم که "شکر من" تا به حال هم موفق بوده است . 

خبرنگار آخوند :حد زنها را چطور تعیین کردید ؟

جنتی : تا ۳ میلیون سال پیش هیچ زنی کشته نشده بود . و تعداد زنها خیلی بیشتر بودند برای همین من یک لایحه ای تقدیم خدا کردم که به ازای هر ۱۰۰ زن ۱۲۰ تا مرد بیافریند و همانجا پیشنهاد دادم تا دیه زن ها نصف شود تا قاتلین بیشتری را جذب کنیم . چون واقعا تعداد زن ها خیلی بیشتر  بودند و الان هم میبینید که با وجود این قانون تعداد زنها بیشتر است و من معتقدم که باید این مقدار به یک چهارم هم کاهش یابد .

 خبرنگار آخوند: پس علت اصلی این کار کنترل جمعیت زنان بوده است ؟

جنتی : دقیقا .

هیچ نظری موجود نیست: