۱۳۹۰ آذر ۲۵, جمعه

جمهوری اسلامی و دفاع از حقوق "خرس بزرگ".

 "سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان رفتار دولت کانادا در تداوم روند نقض اصولی حقوق بومیان این کشور و وضعیت فاجعه آمیز انسانی در منطقه Attawapiskat را محکوم کرد.به گزارش مهر، رامین مهمانپرست با اشاره به بی اعتنایی دولت کانادا نسبت به تعهدات بین المللی این کشور در چارچوب اعلامیه جهانی حقوق بومیان، توجه به خواست مجمع ملی بومیان کانادا مبنی بر انتصاب فوری گزارشگر ویژه به منظور رسیدگی به این وضعیت و بررسی اراده این دولت در پایبندی به تعهدات در قبال بومیان را مورد تأکید قرار داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ضمن ابراز همدردی با بومیان کانادا و یادآوری تعهدات داخلی و بین المللی دولت این کشور در خصوص بومیان خواستار توجه سازمان ملل متحد و به ویژه شورای حقوق بشر به استمداد صریح بومیان کانادا شد. "

من مطمأنم که اکثریت کسانی که در کانادا زندگی می کنند حتی اسم این منطقه و بومیانش را نشنیده اند و حتی دولت کانادا هم امار درستی از تعداد بومیان ان منطقه ندارد . حالا سوال اینجاست که ایا " پشت به زین شده است "و جمهوری اسلامی هم  نگران حقوق انسانهاست ؟؟؟ !!! و یا اینکه این همان سیاست هوی در قبال "های" غرب می باشد و به قول معروف  جمهوری اسلامی هم دست پیش را می گیرد تا پس نیفتد؟! ... ظاهرا  اینبار نیز باید منتظر زمان باشیم تا حقیقت را دریابیم...

هیچ نظری موجود نیست: